מסע בזמן – עיצוב פנים בחיפה

האתגר

שמירה על האופי ההיסטורי בעת התחדשות:'הדירה, שלא עברה שיפוץ מאז בנייתה לפני 80 שנה, דרשה עדכון מודרני שישמור על הזהות והאופי הייחודיים שלה, תוך שמירה על זכרונות ואלמנטים מהעבר.

 

 

מסע בזמן: דירה בכרמל שחוותה שיפוץ ראשון אחרי שמונים שנה ופתחה דלת לדורות העתיד - עיצוב פנים בחיפה

בחיפה, עיר הנמל העתיקה, נמצאת דירה שהיא יותר מסתם מקום מגורים; היא מסע בזמן ובעיצוב. עם היסטוריה שמתפרשת שמונים שנה אחורה וזיכרונות שהוטבעו בכל זווית, הדירה הזו הייתה עדות לדורות של חיים ואהבה. כעת, לאחר שנים של קסם נשכח, הגיע הזמן להזרים בה חיים חדשים, תוך שמירה על עושרה הרוחני והתרבותי.

אני מזמינה אתכם לצעוד איתי אל תוך דירה יוצאת דופן בלב חיפה, דירה שהיא בית המשלב בתוכו זכרונות מעבר עם חדשנות עכשווית, ומספר סיפור של דורות, אהבה לעיצוב, ושמירה על זהות.

דירה זו בבניין היסטורי שתוכנן על ידי האדריכל שמואל רוזוב, הבניין הראשון בעיר שכלל מעלית והיווה אטרקציה מקומית.  דירה זו, בת 80[ לא עברה שום שיפוץ מיום הקמתה, הדירה שנרכשה על ידי סבא ימאי וסבתא עורכת דין מוכרת, הפכה לביתם החם ולמקום בו גידלו את משפחתם. בין קירותיה נכתבו סיפורים, נולדו זיכרונות וחגגו רגעים מיוחדים. עם השנים, הדירה החלה להראות סימני גיל. קירותיה התקלפו, הריהוט התיישן והחללים הפכו צפופים ופחות פונקציונליים. למרות זאת, זיכרונות העבר והאהבה לדירה נותרו חזקים, והיה ברור לכל כי הגיע הזמן לשינוי. אז לאחר שנים של הזנחה, חודשה הנשמה, הבת, יחד עם בנה הסטודנט וכלבם האהוב, החליטו להעניק לדירה חיים חדשים. הם פנו אלי, שאתכנן עבורם שיפוץ מקיף תוך שמירה על אופייה הייחודי של הדירה ועל זיכרונות העבר. דרך שיפוץ מעמיק שהעניק לה חיים חדשים. בלי לשכח את הזיכרונות, עברה הדירה מתיחת פנים שפכה עליהם אור של מודרניות וטרנדים עדכניים. הפרויקט התחיל בפירוק ובנייה מחדש של כל החללים, שכל אחד מהם מספר סיפור של חיים ויצירתיות. חיבור המרפסות ההיקפיות לתוך חדרי הבית והשימוש בחלונות גדולים המשקיפים אל נוף הכרמל ופותחים את הבית לאור ולטבע, מרמז על חשיבות האינטגרציה של החוץ עם הפנים. הגישה עכשווית וחדשנית ונשמרת תחושת מינימליזם מתוחכם, תוך הוספת פרטים מעניינים ואמנותיים המדגישים את הזהות האישית והסגנון של המעצבת עם חיבור לאהבותיה האישיות של בעלת הבית. ובמקביל, שימר על פרטיות ונוחות מושלמת לדיירים העכשווים.

לאחר חודשים של עבודה קשה, התוצאה לא איחרה לבוא. הדירה עברה טרנספורמציה מדהימה. החללים הפכו פתוחים ומוארים, העיצוב מודרני ומתוחכם, וכל פינה משדרת תחושה של נוחות ואסתטיקה התהליך היה מרתק ומאתגר. היה צורך להרוס ולבנות מחדש את כל החללים, תוך הקפדה על פרטים קטנים ועל שימוש בחומרים איכותיים. במקביל, היה חשוב לשמר אלמנטים מהעבר, כמו חלונות עגולים ותמונות משפחתיות, שהיוו חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של הדירה..

כאשר פותחים את דלת הדירה, מתגלה לנו הסיפור של הדירה, סיפור של התחדשות ואהבה לדטיילס. עיצוב הדירה משדר תחושה של פשטות מתוחכמת, באמצעות שילוב של ריהוט מודרני עם פריטים קלאסיים שעברו בירושה במשפחה. כל פרט נבחר בקפידה, ויחד הם יוצרים אטמוספירה של נוחות ויופי.

המטבח, שהיה קטן וחשוך, הפך למרחב מרווח ומואר, עם שולחן אוכל משפחתי ואינטימי לצד תמונות משפחתיות תוך שימוש בצבעים רכים וחומרים טבעיים.במטבח, שנעשה בו שימוש בגוונים נייטרליים וקווים נקיים, ניתן למצוא שילוב של פונקציונליות וסטייל. הכסאות האדומים מוסיפים נגיעה חמה ומרעננת לחלל, והחלונות הגדולים ממלאים את המטבח באור טבעי ובאוויר הפתוח של הכרמל. הסלון, שהיה עמוס בריהוט, הפך לחלל פתוח ומזמין, עם פינות ישיבה וריהוט עכשווי.

חדר השינה של האם משלב נוחות ואסתטיקה עכשווית, עם קווים נקיים וצבעים נעימים שיוצרים מרחב מואר ומזמין. גם כאן, העיצוב מתאפיין בשילוב חכם של פרקטיות ויופי, עם ארונות מובנים לאחסון ותאורה מתוכננת ליצירת אווירה נעימה.

חדר הסטודנט מציג עיצוב שמשלב בין תכליתיות לאסתטיקה מודרנית, עם ריהוט מוקפד וקווים נקיים. הצבעים המאוזנים והנגיעות הצבעוניות המתוחכמות מוסיפות לחדר תחושת רוגע ומיקוד.

הדירה משלבת בין פונקציונליות ליופי, בין זכרונות העבר לחידושים עכשוויים, ויוצרת חוויה מרגשת וחמה לכל מי שפוקד אותה. זהו חלל שבו העיצוב משחק לצלילי החיים המתרחשים בו, וכל פרט בדירה מגלם את התשוקה ליופי ולנוחות של בעלת הבית. אפשר לעקוב כאן  בסיפור החיים, המשקף את האהבה לאמנות ולבישול של בעלת הבית, ומבטא את הגישה החדשנית והעכשווית לעיצוב. כל פריט וכל יצירת אמנות מוסיפים עומק וטקסטורה לחלל, ומזמינים לחיבור רגשי ואינטלקטואלי. המיקום המושלם, מצד אחד, לחיות במרכז -מרכז הכרמל ומצד השני, סביבה תובלת בירוק המקומי. כל חלון שהוגדל במהלך השיפוץ מביא עימו אור וטבע לתוך הדירה. הזיכרונות המשפחתיים, והעיצוב המודרני הופכים את הדירה לא רק למקום מגורים אלא לחוויה מרגשת ומעשירה לכל מי שנכנס אליה

בזכות הקפדה על שמירה על האופי ההיסטורי תוך כדי הבאתו לידי ביטוי באמצעות עיצוב מודרני, הדירה הזו הפכה לא רק למקום מגורים אלא לחוויה עשירה ומלאה בשכבות של משמעות עבור הדיירים ואורחיהם. היא מספרת סיפור של דורות, של אהבה לעיצוב ולאמנות, ושל כישור לשלב בין העבר להווה בהרמוניה וביופי. ומזמינה את כל מי שנכנס אליה לחוות את הקסם שלה, להרגיש את החיבור בין הדורות וליהנות מהיופי הפשוט והמרגש של חיים בבית.

 

רוצים לראות פרוייקטים נוספים?

 

 

מעצבת פנים : הילית קרש – הילית עיצוב פנים

ריצופים וכלים סניטרים:   – מודי קרמיקה

מטבח: מטבחי רגבה

ריהוט: טולמנס דוט

 

 

על הפרוייקט +

סגירה -

סגירה -