עיצוב דירת לופט

האתגר

יצירת השראה מהסביבה האורבנית ושימוש בחומרים זמינים תוך הפיכת זבל לאובייקט אומנותי.

הפיכת החיסרון ליתרון, הסתרת הפניה של החלון החזיתי למגרש החניות של המתחם.

להדגיש את יתרון הגובה של חלל הלופט.

אמריקן ביוטי עיצוב דירת לופט

דירת לופט אורבאנית זו היא דירת דופלקס במגדל יוקרה בפרויקט "קדמת דניה". דירת לופט זו עוצבה במקורה כדירה לדוגמא עבור הקבלן ובגלל המבנה הייחודי שלה הוגדרה כדירת רווקים – הגדרה זו עמדה בבסיס הפרוגראמה התכנונית. למרות שבדרך כלל דירות לדוגמא פונות לקהל יעד רחב, דירה זו מדגימה כיצד ניתן להשתמש דווקא בדירה ייחודית במבנה ובעיצוב כדירה לדוגמא. תוצר התהליך – דירת לופט אורבאני מסוגננת וייחודית.

התפיסה העיצובית זרמה עם כיווני מחשבה ודימויים של לופט בעיר גדולה ותוססת המדגישה את העירוניות ושפתה הייחודית.

התקרה הגבוהה, שהיא חלק ממבנה הלופט, הושארה והודגשה, על מנת להעצים את חווית המרחב הפתוח. הצבעוניות היא צבעוניות מונו כרומטית של לבן-אפור-שחור עם כתמי צבע לא רבים אך בולטים של אדום. הריצוף אפור ובכך הוא מתכתב עם צבע הבטון האופייני לעיצוב אורבאני. במסגרת החלל משולבים חומרים תעשייתיים וממוחזרים – בשולחן פינת האוכל ובראש המיטה בחדר השינה. אלה מדגימים כיצד שאריות, חומרים "גסים" ולא מהוקצעים, יכולים להפוך ל"יפים" ואסתטיים וגם לאמץ את התפיסה האקולוגית של שימור וקיימות.

התאורה מהווה אלמנט מרכזי בעיצוב והיא משלבת גופי תאורה סמויים וגלויים סמי-תעשייתיים, היוצרים משחקי אור וצל בחלל. יחד עם זאת, על מנת לרכך את האווירה שולבו גם גופי תאורה דקורטיביים – גם אלה המשתלשלים מתקרת חלל המגורים הגבוהה וגם גוף "super size" שמוקם בחדר השינה.

על מנת להדגיש את שפת העיצוב האורבאנית שולב בחלל המגורים טפט של צללית העיר ניו יורק בצבעי שחור-לבן שבתוכו משולב עץ אדום. העץ "הטבעי" מתרחק ככל האפשר מן הטבע ויוצר סוג של הומור אורבאני מתקדם.

חום וקור מתמזגים בלופט זה לתוצר שהוא מסוגנן, אורבאני במהותו, אך עם כל זאת מקום מגורים בייתי.

הקו המנחה בעבודתה של המעצבת הילית קרש הוא להפיק מכל דירה את המיטב והמרב, תוך כדי מינוף החסרונות ליתרונות. בדירה זו נעשה שימוש בולט בגישה זו מאחר והדירה אינה פונה לנוף אלא לקומת החניות. על מנת להתגבר על מכשול זה, נעשה שימוש בוילון רומי ארוך בחלון חלל המגורים המרכזי, וילון אשר מדגיש את גובה החלל ומעלים את היעדר הנוף. בנוסף, הדבקת הטפט כאלמנט בעל בולטות חזותית ניכרת בחלל, מפנה את תשומת הלב מהאזור הבעייתי וממקדת אותו באלמנט הפתעה זה.

על הפרוייקט +

סגירה -

סגירה -