עיצוב הבית העתידי

האתגר

עיצוב דינאמי לפנטהאוז, יכולות לשינויי הום סטיילינג בלחיצת כפתור.

אפשרויות שימוש שונות בהתאם לצרכי הרגע הנתון.

 

עיצוב הבית העתידי

אנו חיים בעידן המאופיין במודעות אקולוגית גדלה אך בעיקר בקדמה טכנולוגית המשנה את חיינו, הופכת את העולם ל"כפר גלובלי" חסר גבולות ומעוררת אתגרים עתידניים בשדה האדריכלות ועיצוב הבית.

עתיד האנושות צופן בתוכו מספר נקודות עיקריות שישפיעו על תכנון ועיצוב הבית העתידי:
צפיפות אורבאנית עירונית ולכן בנייה לגבהים אך כזו שתאפשר לכל משפחה לחוש כמתגוררת בבית פרטי עם גינה.
שימוש בחומרים ירוקים טבעיים כשכל יחידת דיור תספק לעצמה אנרגיה מהשמש ומהאוויר ותמחזר מים כמיישרי קו עם ערכי הקיימות .
תפיסה גלובלית המטשטשת גבולות, עמים ודתות ומותירה רק סגנון אתני קלוש – מה שהביא אותי למסקנה שיהיה סגנון בית "גלובלי" עולמי ולא ישראלי מובהק.
חומרים חכמים, טכנולוגיה מתקדמת ואורח חיים שישלב מגורים, עבודה ובילוי ידרשו ויאפשרו עיצוב בית "דינמי" שיתאים למציאות שתיווצר ולפעילויות השונות.
למרות ובנוסף לקדמה יש מספר דברים שלא ייעלמו: הפונקציונאליות, הקווים המינימליסטיים הניקיון העיצובי , קריאה מספרים ולכן שמוש בספריות ועוד.

הבית הוא פנטהאוס "חכם" ו"ירוק", בעל עיצוב דינאמי, ברב קומות הצמוד לפנטהאוז נוסף. שלושת החזיתות הנותרות מוקפות במרפסת/גינה, דרכה עוברים מיד כשיוצאים מחדר המדרגות או המעלית אל לדלת הכניסה. הבית משתרע על מפלס אחד ולו מפלס תפעול תחתון בגובה 1.5 מ'.

בית דינאמי
הבית דינמי ומשתנה על פי פעילות המשפחה בכל רגע ביום ועל פי גודלה וצרכיה בתקופות חיים שונות. הוא כולל: חלל כניסה, חלל מגורים ואירוח, מטבח ופינת אוכל, חדר עבודה/ משפחה/ קולנוע ומשחק, 3 חדרי שינה "סוויטות" משולבים בחדרי רחצה וחלל בגובה 1.5 מ' הנמצא מתחת לרצפת הזכוכית שלו ובתוכו בריכת שחיה נסתרת. הוא מאפשר הזזת רצפות וחללים, הרמת והורדת רהיטים, אחסון, מיכלי אגירת מים ועוד.
בכל החללים קירות ממחיצות זכוכית נאספות הפונות ונפתחות לחצר. כשצריך מתרוממים קירות הזכוכית והופכים לפרגולה. בבית לא קיים ממ"ד מכיוון שרשת הגנה אלקטרומגנטית דוחה טילים מושמת על כל מקום ישוב (רפאל כבר הציגה פתוח התחלתי שנראה שיוביל לכך).
מחיצות הזכוכית המפרידות את חללי הרחצה מחללי השינה ממוקמות מול המיטות ומשמשות כמסכי מולטימדיה/ פלזמה, המקרינים, בין השאר, מערכי שיעור ביתיים כשכל ילדי הכיתה צופים בהם ואחד בשני. כך גם קיר חדר העבודה (החיוני לישיבות עבודה ווירטואליות) ובמטבח.
הקירות והרצפה, העשויים זכוכית, יכולים לשנות את מראם וצבעם או להקרין בכל עת מראות אמיתיים ממקומות שונים בעולם. כך ניתן, בלחיצת כפתור, לחוש בחופשה אקזוטית, בים התיכון, בפריז, איטליה או כל מקום אחר, מבלי לצאת מהבית.

אפשרויות שימוש שונות
הבית משמש כמשרד בבוקר, מקום הרגעות אחה"צ וכמקום התכנסות משפחתית, בילוי ולינה בלילה ע"י הזזת רצפות, העלאת והורדת רהיטים ותפאורה משתנה היוצרים תרחישי חיים שונים.

מכיוון שחלק גדול מהאוכלוסייה תעבוד מהבית יהפוך חדר העבודה לחשוב ביותר. ביום הוא ישמש לעבודה ובערבים ישמש כחדר משפחה וקולנוע לכן הוא מוקף בארונות אחסון הניתנים להזזה לצדדים והנפתחים לחדר האירוח או לכניסה. במרכזו שולחן עגול מזכוכית, בעל מחוגים אלקטרוניים וכסאות ישיבה נוחים. כולם מתרוממים ונעלמים בתוך הרצפה. הוא משמש לישיבות (גם וירטואליות), משטחו העליון (שהוא הרצפה במצבו הסגור) משמש כמסך מחשב או שמוקרנים עליו משחקי מחשבה.

רצפת הזכוכית שבחלל האירוח זזה, בלחיצת כפתור עם הספה ומגלה בריכת שחיה מחוממת שבגלל מיקומה משמשת את בני הבית כל השנה.
במטבח – המקרר, התנורים ומכשירי החשמל מוסתרים מאחורי ארונות שירות גבוהים, חלק מן האי במטבח נשלף והופך לפינת אוכל מרווחת.

עיצוב ירוק
הבית משופע באלמנטים חוסכי אנרגיה ומים, מחזור מים ואוורור טבעי וצמחיה. הוא ייצר אנרגיה מהשמש והאוויר. פתיחה דינאמית של הפתחים בזוויות שונות תכניס אור אוויר באטריום מהיר ותמזג את הקירות והזכוכיות והצמחייה שסביבו תנקה את האוויר ותוסיף למיזוגו.

מעל הכניסה ולאורך כל הבית בנויה תקרה קשיחה תרמית ובתוכה חרכי תאורה ואוויר. כ- 30 ס" מעליה: זכוכית דקורטיבית ושקופה למחצה שיכולה לווסת את האור החודר דרכה, מונעת כניסת לכלוך וגשם ומאפשרת אוורור בקיץ. בחורף ניתן להורידה ולהצמידה אל תקרת הבטון ובכך למנוע בריחת אויר חם
תריסי עץ לבנים מצלים על פתחי הזכוכית הגדולים ומאפשרים בידוד תרמי.

המים האפורים נאגרים בבריכות מתחת לרצפה, מטוהרים גם ע"י צמחיה מתאימה, וחוזרים לשימוש. פנלים דקורטיביים מספקים אנרגיה.
הבית והריהוט בנויים מחומרים ירוקים חכמים המווסתים את הטמפרטורה והאור , מנקים ומחדשים את עצמם.

על הפרוייקט +

סגירה -

סגירה -