unsplash.com-David-Lezcano

שדרוג הבית לפני מכירה

 " חלל, אור וסדר. אלו הם הדברים אשר זקוק להם האדם. בדיוק כפי שהוא זקוק ללחם ולמקום ללון." ( לה קורבוזיה

 

פעמים רבות אנשים שהם בעלי דירה/בית שואלים את עצמם מדוע אינם מצליחים למכור או להשכיר את הנכס שבבעלותם. על ידי עיצוב בתים ניתן לקבל תוצאה שונה.

לעיתים התשובה נעוצה בהיעדר מודעות לפעולות בסיסיות שרצוי לבצע בנכס טרם הוצאתו לשוק המכירה או ההשכרה. כי גם בהקשר זה השיווק והתדמית עובדים. באמצעים פשוטים, אך מתוכננים היטב, ניתן לייצר שדרוג הבית לפני המכירה  ממשי של הנכס, כך שלא רק שיימכר או יושכר במהירות, אלא אף יעניק תשואה נאה יותר (הניסיון מלמד שעל כל השקעה של כ- 10,000 ₪ בשדרוג מקדים, ניתן לקבל כ- 50,000 ₪ יותר בעת המכירה).

 

הרושם הראשוני הוא זה שפועל במהירות הגדולה ביותר על החושים – על הדירה להיות מסודרת, נקייה, אסתטית, נעימה – כזו שמשדרת "כדאי לגור כאן" כמו גם "הדירה הזו טופלה באהבה". ריח של ניקיון ושל מאפה מהווים את הטריגר הראשוני ליצירת חיבור בלתי אמצעי ראשוני לקונים הפוטנציאליים. חשוב לזכור שלא לכל הלקוחות יש את היכולת לדמיין את הפוטנציאל הטמון בדירה – כדאי לעזור להם…

להלן מספר "טריקים" בסיסיים שיעשו עבורכם את עבודת שדרוג הבית לפני המכירה.

ויהי אור

בתהליך עיצוב בתים גם אם הדירה חשוכה בבסיסה, יש להפוך אותה למוארת. להדליק נורות רבות ככל האפשר, לפתוח תריסים וכד', על מנת ליצור תחושה ראשונה של אור ומרחב.

ניפוי

לניפוי יש תפקיד מכריע בהכנת הבית למכירה.

עודף חפצים ורהיטים בדירה אינו מוסיף לדירה אלא גורע, מלבד הנפח והאבק שהם תופסים דירה מסודרת ונקיה מחפצים משרה אוירה נעימה של רוגע, ונותנת תחושת חלל גדול יותר ועושה רושם של דירה מתוחזקת כראוי.

רצוי להגביל את מספר הרהיטים בהתאם לגודל החדר, על הספות והכורסאות לא אמור להיות כלום מלבד כריות לנוי. חשוב לרוקן את המיתלים ואת הניירת המיותרת. לנקות את השיש במטבח שלא יהיו עליו אביזרים מיותרים ואת משטחי השיש והארונות הפתוחים בחדרי הרחצה. את המשטחים והארונות הפתוחים בחדרי הילדים ובחדר השינה.

נקיון – סדר פסח

בית נקי, גם בפינות שלא מגיעים אליהן באופן רגיל, יש לנקות את החלונות והתריסים כולל המשקופים, את כל הרהיטים כולל דלתות של ארונות ושאיבת אבק יסודית של הספות והשטיחים. חשוב גם לשאוב אבק מהתקרה- לפעמים יש שם קורי עכביש שאנחנו לא שמים לב אליהם. כדאי לבדוק אם שיש לכם כתמים על הקירות שצריך לנקות.

גם אם באופן שגרתי הדירה אתם לא מאלה המוגדרים "חולי סדר", רצוי מאוד ואף מומלץ לסדר את הדירה לפני שמגיעים הקונים הפוטנציאליים. ערימות של כביסה, נעליים זרוקות בסלון, בגדים תלויים על ידיות הדלת, עיתונים ישנים וכד' – הם לא המראה המצודד אותם כדאי שתבחרו להציג בפני הקונים/שוכרים.

Handy Man

כל מה שהזנחתם בחודשים האחרונים כי "תיכף עוברים" כדאי לתקן דווקא לפני שמראים את הדירה. כי הפרטים הקטנים עושים את כל ההבדל: ידיות שבורות, חלון סדוק, ברז מטפטף, ארון מטבח חורק – כל אלה משאירים רושם רע של הזנחה ומרחיקים את הקונים/שוכרים.

על טעם ועל ריח

מעשנים? בבית מתגורר איתכם באושר גם אוגר? החלטתם לבשל כרוב בדיוק עכשיו? הריחות שהתרגלתם אליהם עלולים להבריח את הקונים. אווררו את הבית, רססו עם מטהר אוויר ובקיצור צרו חלל המשדר סדר וניקיון וגם מריח כמוהו. ריח של אפיה מהמטבח ייצור דווקא תחושה ביתית.

הפרטים הקטנים

גם אם אתם לא מאלה שמקפידים מאוד על האסתטיקה ועל הפרטים הקטנים, זה הזמן להתעלות על עצמכם. הניחו פרחים באגרטל, זרקו את העציץ הנבול, פרסו מפה יפה על השולחן ועליה העמידו קערה עם פירות טריים. בשירותי האורחים הקפידו על מגבות נקיות, נייר טואלט ואסלה מבהיקה. כל אלה יצרו תחושה של בית ומקום שרוצים לגור בו.

ואל תשכחו את המראה, היא מגדילה ולפעמים אף מכפילה את החלל.

למתי מזמינים?

לזמן שבו אתם בטוחים שהוא הזמן הנכון ביותר. דירה הממוקמת מול גן ילדים/בית ספר רועשת בשעות היום אך שקטה בדרך כלל בשעות אחר הצהריים. דירה מערבית חמה בשעות האחר הצהריים, אך נעימה בבוקר. לכל דירה היתרונות שלה מבחינת הזמן ביממה – סנכרנו את היתרונות הללו עם השעה שבה אתם מזמינים את הקונים הפוטנציאליים.

תצאו בחוץ

שביל כניסה לבית- נקי ומסודר גינה מטופחת וחדר מדרגות מסודר ונקי, הם חלק אינטגרלי מהרושם הראשוני הנוצר אצל הלקוח הפוטנציאלי. נסו להתבונן בסביבת הכניסה לבניין/דירה בעיניים לא משוחדות. חסרה נורה, ניירות/אשפה מפוזרים בלובי הכניסה, הצמחייה מרוטה ועייפה, האינטרקום אינו עובד, לוח המודעות ידע ימים יפים יותר – מספר פעולות פשוטות לתיקון כל אלה, יקדמו במאור פנים את הקונים הפוטנציאליים.

ואם לאחר כל אלה, אתם עדיין רוצים למכור/להשכיר את הדירה, שיהיה בהצלחה!

וקצת יותר מזה . . .

 

מי שמבקש ליצור אפקט WOW של ממש מוזמן לשקול השקעה מעט יותר מאסיבית לפני מכירה:

 

צביעה

אין כמו מראה וריח של צבע חדש. צבע הוא האמצעי המהיר, הזמין והזול ביותר ביחס ליתרון החזותי המתקבל. מנגד אין מדכא יותר ממראה של קירות מוזנחים, מתקלפים ומקושקשים. השקיעו בצבע בתבונה – לא צבעים רועשים מידי ודרמטיים מידי, על מנת שלא להבריח את הלקוחות ה"סולידיים" שלכם.

גבס

אלמנטים מגבס אינם יקרים באופן יחסי. ליצור דלפק, נישה, מידוף, מחיצה מגבס וכד' עולים מעט ויוצרים רושם "מעוצב".

תאורה

אם בחרתם להשקיע על מנת לקבל תמורה, לכו עד הסוף. תאורה שקועה, פשוטה ככל שתהיה תעשה למראה הדירה נפלאות, בהשקעה מינימאלית.

ריצוף 

אם הריצוף במצב סביר ויותר, השקיעו בניקיון מקצועי, כולל פוליש, למראה ריצפה מושך, נקי ויוקרתי. אם הריצוף במצב גרוע מאוד, כדאי לשקול ריצוף מחדש באריחים לא יקרים, אשר ישדרגו את מראה הבית ללא היכר, או לבצע פרקט למינציה שהעלויות בקניה ובביצוע אינם יקרות.

בתקופת המכירה, הבית צריך להיות מסודר באופן יומ-יומי. שלא יפתיעו אתכם