עיצוב פנים בחיפה

האתגר

דירה קטנה 27 מ"ר גובה חלל 4.5 מטר הנטול אור טבעי.

תכנון חכם ויעיל, ניצול מקסימלי של החלל קטן ויצירת סביבת מגורים גמישה, מודרנית ונינוחה.

לתת ערך למקום ולהיסטוריה של המקום ולמזג בין הפנים לחוץ.

על הפרויקט

קטנה, קטנה ומשגעת

  • תכנון חכם של דירה קטנה אך גבוהה יחסית (27 מ"ר, גובה חלל: 4.5 מטר) נטולת אור טבעי, המאפשר ניצול מקסימלי של החלל הקטן ויצירת סביבת מגורים גמישה, מודרנית, נינוחה ומולטי-פונקציונלית (מטבחון, חדר רחצה, פינת הסבה וכמובן- חדר שינה מפנק).
    לניצול מקסימלי של החלל הקטן, הוחלט לנצל את גובהו ולבנות גלריה בחלל שתשמש כסוויטת שינה. הגלריה נבנתה מעל חדר הרחצה והמטבחון בגודל 12.5 מ"ר והשאירה את חלל ההסבה בכל הגובה הנתון – 4.5 מ"ר.

 

  • ההשראה – zest גרידת הלימון, גרידת לימון, מביאה עימה לא רק ניחוח עז וטעם חריף ומרענן, אלא גם חיות ואנרגיה: לימון מוסיף המון. וכמובן גם רעננות והתחדשות הריח החריף והטעם החמצמץ של הלימון מזכירים את התחלות, האביב וההתחדשות.

 

  • לתת ערך למקום ולהיסטוריה שלו ולמזג בין הפנים לחוץ ובין עבר להווה – יצירת עיצוב חתרני המחובר לסצנה העכשווית בעיר התחתית בחיפה.האתגר שעמד בפנינו קרא לנו ליצור חלל מזמין בליבה של העיר התחתית בחיפה, אזור ישן ועדיין מוזנח קלות שעד לפני כמה שנים היה בעיקר אזור מסחר בשימוש הנמל המקומי. הבניין עצמו נבנה בשנת 1947 תחת המנדט הבריטי בארץ. כחלק מהאסטרטגיה החדשה של עירית חיפה נפתחות שלוחות של אוניברסיטת חיפה ומכללות, שטחי המסחר מוסבים למקומות בילוי וגלריות ואומנים וסטודנטים משתקעים במקום. החלל שיצרנו מתכתב עם הסביבה האורבנית, הצעירה והבועטת המתפתחת במקום דרך שילוב מתוחכם של חומרים עכשוויים, תוך הדגשת החיבור בין הפנים לחוץ והתכתבות עם ההיסטוריה המקומית. אחד האלמנטים המבטאים חיבור זה הוא הריצוף בקומה הראשית ובחדרי האמבטיה – פאטרן בשחור לבן בגודל 80/80 ס"מ מבית נגב קרמיקה, המדמה את הרצפות שהיו נהוגות באמצע המאה הקודמת- אך הן עדיין שונות מרצפות 20/20 שקיימות היום בשוק הרטרו בארץ ונותנות לחלל מגע עכשווי יותר. כמו כן, שילבנו בסלון ובמטבח תמונות מעובדות קלות מהארכיון של חיפה, המציגות אותה בתקופת המנדט.

 

  • לעמוד בתקציב נמוך ובר השגה, כמו גם בדרישות היזם, כדי ליצור דירה להשכרה לטווח קצר לאומנים שבאים ליצור ולקבל השראה מהמקום.החומרים שנבחרו למקום מתכתבים עם דרישות היזם. השתמשנו בפח גלי כחיפוי ל-2 מהקירות בגובה 4.5 מטר כך שניתן לראות אותו משתי הקומות. החומר קל להשגה ולא יקר ומאופיין בחספוס תעשייתי, דומיננטיות וטקסטורה מעניינת. הנחנו אותו בצורה רוחבית כדי לתת אשליה של גודל ומרחב.הגלריה נבנתה עם קורות ברזל שנצבעו בלבן, עליהם הונח פח ועליו לוחות צמנדבורד. חומרי הגלם החשופים לא רק אפשרו לנו לקצץ בעלויות אלא גם תרמו לחזון העיצובי. הג'קוזי חופה בקרמיקה שחורה ועל-ידי בחירות הטקסטיל והאביזרים נוספו רכות וחמימות לחדר השינה.

צילום: יוסי סטייבל
ריצוף וחיפוי : נגב קרמיקה

על הפרוייקט +

סגירה -

סגירה -