לעצב את המשרד ולהשאר בבית

עיצוב משרד ביתי – בשנים האחרונות חלה עליה גדולה במספר האנשים העובדים מביתם. הטכנולוגיה המודרנית, המאפשרת העברת אינפורמציה באופן מיידי ממחשב למחשב, הפכה פריבילגיה שהיתה שמורה למעטים בלבד, לנחלתם של מספר הולך וגדל של בעלי מקצועות חופשיים ועצמאים. עם זאת נשאלת השאלה כיצד לעצב את המשרד הביתי, כשכמובן הדבר החשוב ביותר הוא הפרקטיות, שהרי בסופו של דבר מדובר במקום עבודה שאמור לפרנס אותנו.


אם המשרד הוא חלק אינטגרלי מהבית, יש לעצב אותו כחלק מתפיסת העיצוב הכללית של הבית ובאותה השפה העיצובית. לעומת זאת, אם קיימת כניסה נפרדת, הרי שניתן לעצב אותו בצורה שונה לחלוטין. העיצוב עצמו חייב לשדר עסקים, דווקא מכיוון שהמשרד נמצא בבית. וזאת למרות שעסקים הנמצאים במקומות קונבנציונאליים יותר,  מנסים דווקא ליצור אווירה ביתית. אבל עסק בנמצא בבית חייב ללכת לכיוון ההפוך ולשדר משהו יותר עסקי. צריך גם לזכור כי העיצוב תלוי בייעודו של המשרד וקונספט של משרד פרסום, יהיה שונה מקונספט של משרד עורכי דין. גם הצבעים שנבחר תלויים בסוג המשרד, משרדי עורכי דין ורואי חשבון יבחרו בצבעים יותר סולידיים, לעומת זאת גרפיקאית יכולה להשתמש בצבעים יותר עזים.

משרד חייב כמובן שיהיו לו פתרונות אחסון וההמלצה היא לדאוג לכך שפתרונות האחסון יהיו סמויים מהעין על מנת לשמור על מראה מסודר ונקי, אף אחד לא צריך לראות את התיקיות שלכם. לעומת זאת אם מדובר באלמנט בעל אפקט עיצובי כמו ספרות מקצועית, ניתן להשאירו חשוף.

צריך לזכור כי למרות שהרבה פעמים בעל המשרד עובד לבדו, הרי שלעתים הוא מארח לקוחות ולכן יש להערך לכך. אם מדובר במשרד של רופא, יש לדאוג לחדר המתנה, אך בשאר המקרים משרדים ביתיים יכולים לוותר על כך מכיוון שלא נוצר בהם תור. אך בהחלט יש צורך בחלל המיועד למפגשים ולא רק בחלל עבודה.

יש לבחור תאורה רכה הנותנת הרבה אור, תאורת לד חסכונית אשר תיתן מענה גם לעניין האור וגם נושא העיצובי מכיוון שהאור הלבן מדמה את אור השמש. באשר לריצפה, רצוי שלא לשים שטיח מכיוון שמשרדים ביתיים הם קטנים יחסית, דבר שלא מאפשר למקם שטיח בצורה עיצובית טובה. הבחירה נותרת אם כן בין פרקט לבין אריחים, האפשרויות בשני המקרים הן אינסופיות והבחירה תלויה במה שאנחנו רוצים לשדר. ניתן כמובן להוסיף עציץ אחד או שניים (תלוי בגודל המשרד) אך לא יותר מכך, לא צריך למלא את המשרד בצמחים, כשכיום יש גם את צמחי האויר שאינם תופסים הרבה מקום וזקוקים למעט השקיה.