unsplash.com-Gabby-Orcutt

עיצוב חדרי ילדים לקראת שנת הלימודים

לאחר חודשיים של חופש גדול, ההורים חשים את ההקלה מתקרבת, שנת הלימודים החדשה בפתח, וההכנות בעיצומן. אך בנוסף לקניית ספרים, מחברות, תיקים, ושאר אביזרים, יש לחשוב על עיצוב חדר ילדים, והאם זהו מקום נעים ונוח מספיק על מנת לעודד את הילדים ללמוד. אספנו עבורכם מספר טיפים שיאפשרו לכם לשדרג את חדר הילדים בעלות מינימאלית.

סדר, סדר תרדוף

הדבר הכי חשוב, לפני שמתחילים בעיצוב חדר ילדים, הוא הסדר, ולכן לקראת שנת הלימודים החדשה, יש למיין את כל החפצים בחדר. זו הזדמנות מצוינת להעביר ספרים, משחקים או בגדים שכבר אינם מתאימים לגילו של הילד, אל האחים הקטנים, בני הדודים או פשוט לתרום אותם, ולפנות מקום לאנרגיה חדשה.

לאחר שנפטרנו מכל הדברים המיותרים, יש לדאוג לכך שלכל דבר יהיה את המקום שלו, החל בספרים וכלה בכלי הכתיבה, מפני שבלגן בעיניים יגרום לבלגן בראש, בעיקר אצל ילדים הסובלים מבעיות קשב, אבל לא רק.

רענון החדר

ניתן לרענן את העיצוב של החדר על ידי צביעה של קיר מסוים, או כיסויו בטפט, הדבר ישנה את האווירה בחדר ויוסיף המון לאופי שלו, ולאווירה שהוא משרה על הילד. את הצבעים יש לבחור בצוותא עם הילד, לכל ילד יש את האנרגיה שלו, לכן צריך להקשיב לו ולהחליט איתו. אם לילד יש קבוצת ספורט אהודה, ניתן להשתמש בצבעי הקבוצה, ואצל ילדים קטנים יותר ניתן להשתמש בדמויות מוכרות כמו סמי הכבאי ובוב הבנאי.

פינת העבודה

לפני שמדברים על עיצוב, אסור לשכוח שקודם כל פינת העבודה חייבת להיות נוחה. השולחן והכסא חייבים להתאים בגובהם לילד. כמו כן, חייב להיות מספיק מקום לפרוס את ספרי הלימוד, ותאורה טובה באזור הלמידה.

 

מדבקות קיר

לא להבהל מהרעיון של להדביק מדבקות על הקיר. מדובר באביזר זול יחסית שניתן לקלף בקלות מהקיר בעוד שנה או שנתיים כשהילד יתבגר וירצה משהו אחר. את המדבקות ניתן להדביק לבד, ואין צורך להזמין איש טפטים, דבר התורם למחירם הזול.

טפטים

כיום קיימים מגוון גדול של טפטים מיוחדים כמו טפט מגנטי, אליו ניתן להצמיד מגנטים שונים, או טפט שהוא לוח מחיק, דבר שמתאים לתיכוניסטים שאינם רוצים לשבת כל היום ומעדיפים לפתור תרגילים בעמידה, בסגנון התכנית 'המפץ הגדול'.

 

 

שנה פוריה