לישון עם האוהב

" אדם נוסע מסביב לעולם בחיפוש אחר מה שהוא צריך, וחוזר הביתה כדאי למצוא את זה " ( ג'ורג א.מור)

עיצוב חדרי שינה – המיטה – המקום בו אנו מבלים כשליש מחיינו. חדר השינה – החלל בו אנו מבלים זמן כה רב, מקום המנוחה, ההתרגעות והאינטימיות שלנו. בשנים האחרונות אגף השינה של ההורים חדל להיות חדר קטן שלא מושקעת בו תשומת לב (מיטה, ארון, שתי שידות), אלא הפך לסוויטה בפני עצמה, מפנקת ומעוצבת, דומה במבנה לסוויטה בבית מלון.

הנסיעות לחו"ל, השינוי בסגנון החיים, כל אלה מכתיבים כיום דירות ובתים מפנקים ומעוצבים יותר מאי פעם. רצון זה אינו פוסח גם יחידת השינה של ההורים, אשר מרחיבה את תפקידה המסורתי, גדלה, מתחברת לחדר רחצה וחדר ארונות, משמשת גם כחדר עבודה וכחלל בילוי משפחתי. שינוי זה מכתיב שינוי מבני ועיצובי שבא לידי ביטוי בחומריות, בצבעוניות ובאביזרים שפעם לא נכללו בקונספט של "חדר שינה".

אגף חדר המגורים של ההורים הוא אזור ההתרגעות שלנו, המקום אליו אנו פורשים לאחר יום עבודה ופעילות. לפיכך, המטרה היא ליצור "אי" של רוגע ונועם שיהוו דרך נאותה לסיים את עמל היום ולפנות לחלק הפרטי והאינטימי יותר שבו אנו יכולים להיות ממוקדים בעצמנו.

לפיכך, בשלב תכנון מרחב זה, יש לתת את הדעת על הרמוניה, חמימות, רוגע – הן מבחינת הצבעוניות, הן מבחינת החומריות והן מבחינת התאורה והטקסטיל המתאימים לחלק זה של הבית.

מספר המלצות לעיצוב חדרי שינה והתרגעות:

תאורה

מלבד גוף תאורה מרכזי רצוי לשלב בחדר השינה גופי תאורה נוספים המותאמים לקריאה וליצירת אווירה. על האור להיות רך ולא מסנוור מידי. כמו כן, כדאי לשלב עמעמים, על מנת לאפשר אווירה רומנטית ונעימה בעת הצורך. חשוב להתקין ליד המיטה מפסק נוסף לתאורה על מנת למנוע את הצורך לצאת מהמיטה על מנת לכבות את האור.

במידה ומותקנות מנורות קריאה, יש לשים לב למיקום ההתקנה שלהם ולמיקוד האור, על מנת למקסם את התועלת שלהן.

מיטה   

המיטות כיום הן גדולות ומפנקות מאי פעם. מיטות מתכווננות, מיטות גדולות ומזרונים משובחים הם חלק מאווירת הפינוק וסגנון החיים. מטבע הדברים המיטה היא האלמנט המרכזי ביותר בחדר השינה כאשר שאר הפריטים צריכים להתייחס אליה מבחינת שפה עיצובית והרמונית. ליצירת תחושה אוורירית ומרחפת יותר בחדר השינה כדאי לשלב מיטה על רגליים, אך יש להביא בחשבון שדבר זה מבטל את מגירת האחסון התחתונה.

תכנון המרחב

בדירה או בית בגודל סטנדרטי חייבים לנתח צרכים יומיומיים ועל בסיסם ליצור את תכנון החלל. אם אין מקום בחדר השינה לפינת איפור, ניתן, למשל, להעביר אותה לחדר הרחצה. במידה ובחדר השינה מתבצעת גם פעילות של עבודה, יש להביא בחשבון שילוב של שולחן עבודה קטן, או אפילו דלפק שיהווה משטח עבודה.

 חדר רחצה

לחדרי שינה רבים באגף ההורים מסונף כיום חדר רחצה. אפילו אם חלל זה קטן, ניתן באמצעים שונים ליצור תחושה של מרחב ולחבר אותו עיצובית לחלל השינה – דלתות מזכוכית חלבית, מקלחון שקוף ושפע של אביזרים מפנקים – סלסילות סבונים, נרות ושמנים ריחניים יעבירו תחושה של ספא מפנק גם במרחב הביתי.

חדר ארונות

תכנון חדר הארונות ואפילו ארון הקיר הסטנדרטי הוא תורה בפני עצמה. על קצה המזלג ניתן לומר שבדומה לתכנון המטבח, ניתוח הצרכים הוא השלב המקדים בתורת חדר הארונות. ובכל מקרה, חשוב לזכור את מה שנהוג לשכוח – פעמים רבות חדר הארונות משמש גם לאחסון פריטים חריגים כמו מזוודות, קרש גיהוץ וכד', יש להביא את אלה בחשבון מראש.

 

 טקסטיל

חדר השינה לא יהיה מושלם ללא פריטי הטקסטיל המשלימים שיוצרים את ההבדל. מצעים, כיסוי מיטה, כריות נוי, וילונות, ראנרים על שידת האיפור – כל אלה בטעם ובסגנון אישי ישלימו את המראה המפנק וישדרגו את מראה החלל.

טיפ מנצח

בחדר השינה, כמו בחללים אחרים בבית, פעמים רבות שילוב של פריטים שהוצאו מהקשרם המקורי מהווים אלמנט עיצובי ממדרגה ראשונה. לדוגמא – על שידת האיפור ניתן להניח ספלי חרסינה לטובת אחסון עפרונות איפור, או צנצנות זכוכית לאחסון כדורי צמר גפן. הפתעה היא שם המשחק.

חלומות נעימים