להיות בבית ולהרגיש בבית מלון

בשנים האחרונות החל טרנד של עיצוב יחידות הורים בדירות קבלן ובבתים פרטיים, כסוויטות בבתי מלון.

הטרנד מתאפשר בזכות צורת הבניה אשר שדרגה את חדר ההורים המסורתי, ליחידת הורים הכוללת גם חדר אמבטיה וחדר ארונות. עיצוב חדר השינה מעולם לא היה נעים יותר.

כמובן שחווית הביקור במלון עשויה להיות דבר הנחקק בזכרון, ואין ספק כי לא ניתן להעתיק את חוויית בית המלון או הצימר אל הבית הפרטי שלנו, אך עיצוב יחידת ההורים כסוויטה עשוי לתת לנו את ההרגשה כאילו לקחנו משהו מהחופשה איתנו הביתה. גם אם שאר הבית מעוצב בסגנון מסוים, יחידת ההורים יכולה לקבל עיצוב שונה ולהוות מעין "בריחה" מהשיגרה. עלינו לזכור כי יחידת ההורים הינה מקום המפלט שלנו ושל בני זוגנו, המקום אליו אנו מגיעים על מנת להרגע ולהשתחרר מהלחצים, ולכן העיצוב צריך להיות בהתאם, אם קיים מספיק מקום בחלל, ניתן להציב כורסה או ספה קטנה על מנת שניתן יהיה לנוח בלי לשכב. אך יש להקפיד שלא ליצור צפיפות בחלל.

גם חלל חדר האמבטיה יכול להפוך לפנטזיה עם העיצוב הנכון, וניתן היום לעצב אותו גם כהמשך ישיר לחדר השינה היום במין open space אחד גדול. אנחנו יכולים לפנק את עצמנו גם באמבטיית ג'אקוזי מפנקת, כך שנוכל לקבל את חווית בית המלון כמעט במלואה.

עם זאת, רצוי שלא להציב גם פינת עבודה בחלל. יחידת ההורים היא מקום להרגע ולברוח מהלחץ של החיים, ולא מקום עבודה. כשבנוסף הצבת פינת עבודה עלולה להפריע לבן הזוג השני וליצור חיכוכים לא רצויים, שלא לדבר על הבלגן המתלווה לכך. מלבד זאת, אם אנחנו בחופשה, אין צורך שנעבוד, נכון?

באשר למיטה, זו צריכה להיות גדולה ומפנקת, אך כזו שתותיר מעברים מספיק גדולים בחדר על מנת שניתן יהיה לנוע בו מבלי שנרגיש כי אנו עוברים מסלול מכשולים. התאורה צריכה להיות בעלת מספר מצבים, וכזו שניתן לשלוט בה מהמיטה. אם מחליטים להציב טלביזיה, רצוי שהיא תהיה תלויה או מוצבת בתוך ארון.

הגשמת הפנטזיות שלנו בתוך ביתנו הפרטי, יוצרת בעיה קשה לבתי המלון ולצימרים. שהרי אם אנחנו חיים בחדרי שינה המעוצבים כסוויטות, על בתי המלון והצימרים להתאמץ עוד יותר על מנת שיצליחו לרגש אותנו ולתת לנו את החוויה של חופשה חלומית וחד פעמית.